2010-05-27
 23:53:07

Mina tränare

Fick en fråga på bloggen om jag hade några tränare. Jag har en hopptränare och en dressyrtränare.

Min hopptränare heter Katarina Bonde och är B-tränare. Vi åker till hennes ridhus och tränar varannan vecka. Vi har även tränat för ridskolans tränare, eftersom vi har Ina inackorderad på ridskola.
Min dressyrtränare heter Emma Backström, och har tidigare haft sin häst på samma ställe som mig. Hon har ingen tränarutbildning, men är väldigt bra, och hon har hjälpt mig och Ina extremt mycket! För henne tränar vi regelbundet en gång i veckan.

Förmodligen så har hon stannat och hållt på för att hon har haft ont. Det är dock inget vi vet helt säkert, men det känns inte som en slump att båda har kommit exakt samtidigt.. Vi ska nog avvakta med att hoppa på ett tag nu, så får vi hoppas att allt löser sig!

Det var även någon som frågade om Ina var min egna häst. Det är hon, och hon har varit det i nästan exakt två år nu. Vi köpte henne som sjuåring, då hon hade startat LB i hoppning som ungponny, men knappt gjort något alls i dressyren. Naiv som jag var, bestämde jag mig för just henne, av alla fina läromästare jag prövade. Jag visste att det skulle ta lång tid att komma ut på tävlingsbanorna (hon behövde framför allt mycket dressyrträning) med bra resultat, men det kändes väldigt värt trots det. Jag kan ju säga att det knappt var någon som trodde att jag skulle klara av att ta upp henne till att gå en stabil LB i dressyr, men det har vi gjort! Vi har placeringar och vinster upp till LB:1 (lokalt) och är anmälda till vår första LA:1.
Hoppningen har gått lite så där, vi har mycket blandade resultat. Vi har placeringar i LC hopp, men också några uteslutningar. Dock har vi startat en Pay and Jump på 1,00 m.

Lite långt och ostrukturerat inlägg, men tänkte klämma ihop två inlägg till ett. Jättekul att ni kommenterar och ställer frågor. Det blir mycket lättare att skriva då, och ni kan få svar på det ni undrar!


Millah
PUBLICERAT: 2010-05-28, 16:04:16 | URL: http://millahoman.blogg.se/

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: